Dagens träning | Peter Blaha - Gladiator, VD och landslagspelare

Peter Blaha – Gladiator, VD och landslagspelare

Annons

Dagens träning

Gårdagens rugbyträning med Hammarby var grymt kul, har ju inte varit där på 2 veckor pga sjukdom så det var riktigt jobbigt också, sjukdom (och helgens ölande 😉  ) påverkar inte konditionen positivt direkt.

Idag efter jobbet var jag riktigt trött i kroppen, kände både av Crossfit Open WOD:en i lördags, Squashen och rugbyn igår. Jag var nära att strunta i träningen men det är landslagsläger den 18-19 mars på Bosön och jag vill vara i bra form tills dess så det var bara att ta sig i kragen och ta sig till gymmet.

Innan hällde jag i mig 4 skopor Amino Energy för att komma igång.

Jag körde ett DC pass (DC står för Doggcrapp), för nya läsare se under rubriken “Så tränar jag” för mer info om DC och hur jag tränar, passet bestod av bröst, axlar, triceps och rygg enligt följande:

  • Sned hantelpress, körde med 40 kg och gjorde totalt 14 reps på 3 set enligt DC metoden (alltså med 10 andetag mellan varje set).
  • Militärpress, körde med 50 kg och gjorde totalt 16 reps på 3 set.
  • Triceps pushdown, körde på 40 kg och gjorde totalt 26 reps på 3 set.
  • Latsdrag i maskin, körde på 90 kg och gjorde 21 reps på 3 set.
  • Stående skivstångs rodd, körde på 80 kg och gjorde totalt 26 reps på 3 set.

I DC är målet att slå det totala antalet reps du presterade sist för samma övning, då jag varit sjuk så slog jag inte mitt förra resultat i någon övning vilket var väntat, låg ca 1-2 reps ifrån på de flesta vilket jag är nöjd med trots allt.

Sen tänkte jag cykla intervaller i 20 min men då kom Isa och frågade om jag ville spela Squash, så vi körde en spontan match som han vann, men det var bra intervall träning.

Efter det körde jag mage och stretchade lite.

Det är skönt att vara igång igen, nu ska jag köra hårt ett tag för att vara i riktigt bra from till rugbylandskampen borta mot Malta den 21/4, samma dag som jag fyller 35 år för övrigt 😉 Den ska vi bara vinna!

Jag tog en Super Gainer Pro efter träningen och ska gå att lägga mig nu så jag är utvilad imorgon och kan köra hårt igen, då blir det biceps och ben, mer om det imorgon.

God natt!

/P

Kommentarer

Leave a Reply

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Pappa Gabriel

    Blaha.. Så synd om Arsenal.. Jag är ledsen.. Vad ska man göra.. Ler.. Kul att hitta din blogg.. Visste inte att du bloggade.. Det gör jag med.. En mix av pappablogg och träningsblogg.. Kramar Pappa Gabriel..

    1. peterblaha

      Gabbe, haha, ja lite synd, men vänta…de kanske gör en vändning som mot Tottenham 😉
      Skön blogg du har, ska kolla till den då och då, kul att du hittade min 🙂

Annons
stats