Kul hinderbana på badet :) | Peter Blaha - Gladiator, VD och landslagspelare

Peter Blaha – Gladiator, VD och landslagspelare

Annons

Kul hinderbana på badet :)

Jag jobbade hemma under förmiddagen och lunchen, sen började barnen riva huset så vi stack till Medley i Linköping 😉

Vi åkte rutschkanan typ 20 ggr…

IMG_5327.JPG

IMG_5329.JPG

IMG_5325.JPG

IMG_5312.JPG

IMG_5319.JPG

Sen behövde Nicole softa lite i bubbeln haha

IMG_5318.JPG

De hade också en cool hinderbana uppe som barnen sprang ett par gånger.

IMG_5355.JPG

IMG_5347.JPG

IMG_5351.JPG

IMG_5359.JPG

Barnen hittade också något slags gym som de körde ett kort pass på haha

IMG_5345.JPG

Sen var det dags för mig att träna och vi åkte till Crossfit Linköping.

Jag fick en liten låsning levatorn, infran och trapetzius när jag brottades med 125 kg killen i Söderhamn, när jag sen körde King Kong så låste det sig ordentligt i en Muscle Up. Jag hade riktigt ont igår och även idag när jag gick upp. Men bästa medicinen för en låsning är inte att vila utan att köra igenom muskeln lätt så att den blir varm, blodgenomströmningen ökar och den läker snabbare.

Jag sa åt Andreas hur det låg till och han satte ihop den skön OTM för att köra ingen alla stela muskler.

I 30 min:

  • Min 1: 10 Butterfly pull ups
  • Min 2: 20 kcal rodd
  • Min 3: 10 strikt Ringarmhävning m turn out & fötter på låda

 

Ett skönt pass där 20 kcal rodd på en min var det som tog lite på flåset 😉

IMG_5361.JPG

IMG_5362.JPG

Vet inte riktigt vad Nicole kör för övning i bakgrunden… 😉 

IMG_5366.JPG

Efter körde jag 3 set av:

  • 15/15 utåtrotation m vikt
  • 15 scap pull ups
  • 10 strikta T2B

 

Allt jag körde var alltså ganska lågintensivt och med bara kroppsvikt, och efter hade knutarna nästa släppt helt. Så om ni får en låsning, sitt inte hemma och vila utan kör igenom musklerna lätt och stretcha ut efter, då läker det snabbare.

/P

Kommentarer

Leave a Reply

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats